Zarządzanie leadami klientów - Bitrix24

Zarządzanie leadami klientów

Zarządzanie leadami klientów bez odpowiednich narzędzi nie jest łatwe – to złożony proces, zwłaszcza gdy jest ich dużo. A co jeśli dałoby się automatycznie porządkować potencjalnych klientów, dokonywać ich kwalifikacji narzędziem z elastyczny dostępem do CRMu, skonfigurowanym z newsletterami i mieć to wszystko w jednym miejscu z zarządzanymi projektami i dokumentami? Takie rozwiązanie jest możliwe…

Do generowania leadów klientów służą m.in.: strona internetowa, media społecznościowe, reklamy, kontakty telefoniczne (tzw. cold calling), e-mail marketing, newslettery lub wydarzenia organizowane przez firmy. Konwersja leadów często stwarza problemy, ponieważ organizacje nie są w stanie odróżnić dobrze rokujących potencjalnych klientów od tych, którzy raczej nie kupią ich produktu lub usługi. W efekcie firmy tracą czas, a często też i szansę na dopięcie procesu sprzedaży. Z pomocą przychodzi Bitrix24, oferując narzędzia do bezpłatnego zarządzania potencjalnymi klientami online.

Leady, czyli potencjalni klienci

Leady to potencjalni klienci, którzy okazali zainteresowanie Twoimi produktami lub usługami, wchodząc na stronę internetową lub składając zapytanie ofertowe, ale jeszcze nie zdecydowali się na podjęcie decyzji o zakupie. Leady zawierają dane o potencjalnym kontrahencie: imię i nazwisko lub nazwę firmy, numer telefonu, adres e-mail, informacje o jego potrzebach zakupowych, zachowaniach na stronie internetowej, a także wszelkie inne dane, które mogą być przydatne podczas przygotowywania oferty sprzedażowej i negocjacji. Leady zasługują na taką samą uwagę, jak stali klienci, ponieważ to właśnie dzięki nim możesz zwiększyć sprzedaż, która jest siłą napędową każdego biznesu, niezależnie od jego wielkości.

Bitrix24 – bezpłatne zarządzanie leadami

Obecnie do generowania leadów służy wiele różnych metod, dlatego też tak ważne jest posiadanie w firmie skutecznego systemu do zarządzania tym rodzajem danych. Bitrix24 oferuje bezpłatne narzędzie do zarządzania potencjalnymi klientami online. W przeciwieństwie do innych dostawców CRM, dzięki Bitrix24 możesz mieć nieograniczoną liczbę potencjalnych klientów, kontaktów i transakcji nawet w bezpłatnej wersji, która jest dostępna dla zespołów liczących mniej niż 12 pracowników. W płatnej wersji można dodać więcej użytkowników i więcej przestrzeni na dysku.

Potencjalny klient w Bitrix24 to rekord w CRM zawierający informacje kontaktowe (numer telefonu, adres e-mail, nazwa i adres strony internetowej) osoby lub firmy, która może zostać Twoim klientem. Formularz potencjalnego klienta w Bitrix24 jest w pełni konfigurowalny, więc w razie potrzeby możesz dodać niestandardowe pola dotyczące leadów.

Dodawanie potencjalnych klientów

Potencjalnych klientów możesz dodawać do swojego konta Bitrix24 na kilka różnych sposobów, np. ze źródła zewnętrznego w postaci formularza na Twojej stronie internetowej lub poprzez import istniejących leadów z pliku Excel czy CSV. Możesz również automatycznie tworzyć potencjalnych klientów po otrzymaniu wiadomości e-mail (e-mail do potencjalnego klienta lub wprowadzać ich ręcznie. Więcej o dodawaniu leadów dowiesz się z artykułu Jak dodać lead do CRM Bitrix24?

Analiza leadów

Bitrix24 oferuje szereg narzędzi, dzięki którym łatwo zidentyfikujesz najbardziej dochodowe źródła leadów i ocenisz, jak dobrze przedstawiciele handlowi współpracują ze swoimi potencjalnymi klientami. Oprócz tego możesz generować raporty o potencjalnych klientach i ich aktywnościach, projektować efektywne procesy zakupowe w postaci lejków sprzedażowych lub planować niestandardowe działania, które będą pasować do Twojego unikalnego procesu sprzedaży.

Narzędzia Bitrix24 do zarządzania leadami

Bitrix24 dokłada wszelkich starań, aby jak najbardziej ułatwić Ci pracę. Dlatego też możesz korzystać z takich funkcji, jak: automatyczne przypisywanie potencjalnych klientów, kwalifikacja leadów, elastyczny dostęp do CRM, marketing e-mailowy, niestandardowe szablony wiadomości e-mail, integracja z MailChimp czy fakturowanie. Oprócz tego Bitrix24 umożliwia zarządzanie przepływem pracy, określanie zadań, zarządzanie projektami i dokumentami, internetowe rozmowy telefoniczne i nagrywanie ich bezpośrednio z CRM, śledzenie aktywności CRM oraz prowadzenie kalendarza i harmonogramu. Zadania związane z zarządzaniem leadami możesz realizować również za pomocą bezpłatnej aplikacji mobilnej, która jest dostępna zarówno dla systemu Android, jak i iOS. Pobierz aplikację w Google Play Market lub Apple App Store i zainstaluj ją w telefonie lub tablecie.
Narzędzia Bitrix24 do zarządzania leadami